Успіх

Як себе успішно продати на співбесіді? 5 порад здобувачам від роботодавця

Сьогодні ми всі себе продаємо. Продаємо себе клієнтам. Продаємо себе інвесторам. Продаємо себе роботодавцям. Як правильно вести себе на співбесіді, щоб вас покликали на роботу і запропонували гарне місце з пристойною оплатою?

Поділюся радами як роботодавець з великим досвідом проведення співбесід.

1. Очі повинні горіти

Коли я проводжу співбесіду, завжди звертаю на це увагу. Ви через силу тягнете лямку своєї роботи або отримуєте від роботи кайф? Ви працюєте, щоб було на що жити або самореализовиваетесь, відчуваєте драйв від того, що робите і здатні заразити цим драйвом інших?

Розкажіть яскраво, цікаво і чіпляюче про те, чому ви любите свою роботу, свою професію і т. д. І я ваш.

2. Говорите про результат

Не розказуйте мені, що ви робили на попередньому місці роботи. Розкажіть, що ви зробили. Які проекти завершили, якого результату досягли. Якими здобутками особливо пишаєтеся.

На скільки збільшили обсяг продажів, цитованість і впізнаваність, охоплення і показники залученості в соцмережах і так далі. Наскільки знизили видаткову частину, як рубали кости і яку суму грошей зекономили компанії.

Дивний продавець, який не називає цифр і не пам’ятає своїх показників. Дивний сммщик, який не оперує конкретними цифрами по проектам.

Не треба скромничати. Роботодавець це не оцінить. Скромність це мінус. Але й не треба відверто брехати. Брехня як правило відчувається. Так і легко перевіряється.

3. Будьте позитивні

Не кажіть гидот про попереднього роботодавця. Я теж колись буду для вас попереднім і хочу сподіватися на вашу коректність, коли ви будете розповідати про мене новому наймачу. Ну і, звичайно, не видавайте особистих і комерційних таємниць колишнього шефа.

І не бійтеся зізнаватися у власних фейлах, замість того, щоб валити провину на колег або начальників на минулому місці роботи.

4. Не бійтеся

Часто кандидат надмірно хвилюється на співбесіді з генеральним директором компанії. Тремтить голос, трусяться руки. Іноді він навіть починає мені розказувати, розраховуючи на поблажливість. По-людськи я можу його пожаліти, але на роботу швидше всього не візьму.

Мені потрібні впевнені в собі люди.

Співбесіда не суд, а результатом його буде не смертний вирок. Та й я не диктатор і не суддя. Так навіщо мені боягузливі співробітники?

Навіщо мені люди, що не володіють стресостійкістю настільки, щоб зібратися з силами для важливої розмови і протриматися сорок хвилин або годину під час бесіди без того, щоб так помітно нервувати?

5. Робіть домашню роботу

Ви прийшли до мене на співбесіду? Не чекайте, що я вам буду розповідати про мою компанію. Я хочу, щоб ви мені про неї розповіли. Я хочу розуміти, що ви підготувалися, а значить я не просто випадковий співрозмовник в довгій низці інших, з яких ви методом перебору сподіваєтеся витягнути щасливий лотерейний квиток – розраховуєте на везіння, що хтось так запропонує роботу.

Я хочу бачити, що я для вас особливий. І ви доклали певні зусилля, щоб бути готовим до зустрічі зі мною. Зайшли на сайт, вивчили чим ми займаємося, як давно ми це робимо, хто наші клієнти і в чому наша фішка. Шанували про нас в інших джерелах і розумієте, куди йдете собеседоваться і яке місце можете зайняти в нашій фірмі.

Ви не повірите, але величезна кількість кандидатів зрізаються саме на цьому пункті. Не треба її недооцінювати.